27 november 2007

Kattslav.

Katterna har alltid fått Hill's-mat, mest för att Affes uppfödare hade det. I somras fick jag plötsligt ett ryck och bestämde att bajs-katterna inte alls behöver så ohemult dyr mat och bytte ut den mot Mjau och andra märken. Allt gick bra, ingen katt blev dålig i magen eller tjock/smal.

Tills nu.

Sen 2 veckor tillbaka så kräks Affe mer hårbollar än vanligt plus att han är lite dålig i magen. Det är som lite småkrämigt det som kommer ut där bak kan man säga. Sådär så det fastnar lite retligt i rump-pälsen. I övrigt mår han dock bra.

Idag kröp jag till korset och for till Djuraffären och köpte dyra Hill's igen.

2 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Man ska aldrig gambla med maten, är min erfarenhet. :)

sockerdricka sa...

re féline
Nej, det är min uppfattning också. Men det gick ju så bra där när jag bytte så jag trodde att jag hade kommit undan, men icke!