29 april 2008

Sorgens dag.

Idag gick min tvättmaskin sönder.
Troligtvis är det pumpen som ska se till att sköljvattnet pumpas ut som har lagt av.

Självklart så var det sängkläder i maskinen när den dog och trumman var självklart full med vatten. Så där stod jag på knä och tömde bort vatten ur vattenlåsgrejen på framsidan - det var hur mycket vatten som helst - och fick tillslut plocka ut mina dyngsura sängkläder och krama ur dem för hand som någon jäkla bondmora!

Maskinen stod här när jag flyttade in, min gissning är att den är minst 20 år gammal och det var väl rätt väntat att den skulle ge upp någon gång. Under de 3(?) år jag bott här har den låtit väldigt illa under centrifugeringen - inget bra tecken.

Imorgon ska jag spana lite på Elon. Hittade nämligen en tjusig maskin i deras reklamblad.. =)

---
Bild från elon.se

2 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Beklagar sorgen! Vi tjackade just en maskin för första gången! :D En toppmatad sak. Vi har dock försökt montera den i en vecka nu, men det saknas alltid något. ;D

sockerdricka sa...

re féline
Usch, säg inte så. Jag vill att den ska funka på en gång!