16 maj 2006

Jag insåg, efter att äntligen fått se sommarschemat, att jag bara jobbar typ 1.5 vecka extra i sommar, i juni. Det var lite.. oväntat. Har hittills alltid jobbat minst 4 veckor extra/sommar.
Jag blir nästan lite putt.
Jag har jobbat där längst av alla extringar och borde alltså få jobba så mycket jag vill men den här gången har det inte funnits någon dialog om hur många veckor och när utan jag har bara fått dessa dagar utplacerade utan vidare.
Dessutom har inte schemat funnits uppe på jobbet förräns idag då E kopierade mina veckor åt mig, då är det svårt att kunna skriva upp sig på ströpass..

Nej, den där hålan är inte rolig längre. Det blir bara sämre och sämre. Folk flyr fältet, och inte de kassa puckona utan de bra människorna. Man vill ju inte vara den som är kvar sist.

2 kommentarer:

huldra sa...

Pruttigt. Exakt samma sak hände mig när jag jobbade på Ica. Fick bara en massa fisiga tider på sommarschemat, 3 dagar i veckan osv. Fast jag gnällde lite och fick nästan lika mycket till sedan. :)

sockerdricka sa...

Ja det är jäkligt pruttigt. Jag ska gnälla lite, men det är inte lönt längre. Har man några klagomål tas de mot överseende eller så sågas man vid fotknölarna. Det är inte skojj att jobba där längre. :(