8 juli 2006

Mekaniker-ragg.

Min skrutt-Ford har mått dåligt på sistone.
Killen i verkstaden på jobbet kollade på den. Han har ställt in framvagnen, balanserat däcken och bytt broms-tjosan bak och har sagt att jag endast ska betala för materialkostnaden, dvs inget arbete. Summan skulle bli 900kr.
Det tog lite tid må-ti för honom att få allt klart och ti kväll så fick jag bara nycklarna när jag stod i kassan och innan jag hann säga något så hade han åkt hem.
Jaha, tänkte jag och tyckte det var lite mysko att han bara for utan att prata om betalning. Det är djupt störande att vara skyldig någon något så jag ville bara få saken ur världen. Jag jobbade inget mer i veckan tills idag och på eftermiddagen kom han in. Han sa inget själv så jag frågade om han inte vill ha pengarna nu.
- Inte så viktigt. Kanske på måndag.
Jag jobbar inte på måndag, är ledig i 2 veckor så jag gör helst upp nu så det är klart, sa jag och tog ut pengar. Han fick 1000kr, tyckte att det var han mer än värd efter allt arbete men han ville absolut INTE ha den där extra hundringen. ABSOLUT inte. Han nämnde något om att det jämnar ut sig såsmåningom. Efter jag pushat några gånger så gav jag mig. Vafan. Ska han vara sån så får det vara.
Verkstadskillen for därifrån men ringde tillbaka efter någon timme och undrade om jag blivit sur för det där med pengarna men det hade jag inte sa jag. Då undrade han om jag ville ha hans mobilnummer så jag kunde ringa honom efter jobbet och snacka lite.. Eh?
No thanks. Han är väl sisådär 40 och visseligen välbevarad(haha) för sin ålder men inte direkt något.. jag vill ha.
Så nu undrar jag, var det därför han inte ville ta emot pengarna? För att han tänkte sig ett annat sätt jag kunde tacka på??
Till saken hör att jag har tyckt att det känts lite mysko hela tiden. Han skojjar om att ge mig sitt hemnummer, om att jag ska betala med en middag osv. Han tar på mig också sådär när han pratar, på armen eller axeln, och det är väl inte konstigt. Det gör ju vissa. Inte jag, men andra. Men nu, NU ser jag mönstret. Eller så bara läser jag in alldeles för mkt i det.
Men senaste samtalet ikväll går ju inte att missuppfatta.

Åh. Nu kommer det vara jobbigt att träffa honom också.
Nu måste någon annan ragga på mig fort så jag glömmer det här!! :)

3 kommentarer:

smultronpaj sa...

hmmm, märkligt. Vaddå jämnar ut sig så småningom??? Jag gudaran vet vad han ¨menade med det men det låter onekligen skumt. Jag får oxå dåliga vibbar. Håll dig på din kant och spela dum så går det nog över.

Matrix sa...

...eller kör över fanskapet(?) när du får chansen...

elinlee sa...

Flott-gubbe, ibland undrar man hur fan folk kan med.